Wij zijn ons niet altijd bewust van culturele verschillen en dat kan een negatieve invloed hebben op het succes van een internationaal project. Zelfs in een geglobaliseerde wereld kunnen gedrag en vooroordelen een enorm obstakel worden als zij niet serieus worden genomen. Wij bestuderen die verschillen al vele jaren en hebben onze kennis en ervaringen in verschillende publicaties gedeeld. Tijdens interculturele managementopleidingen voor expats hebben wij ook bedrijven geholpen om de culturele dimensies in hun strategieën te integreren.
Op het gebied van strategische partnerships, helpen wij Latijns-Amerikaanse bedrijven de juiste partner in Europa te vinden en Europese bedrijven contact te leggen met hun wederpartijen in het zuiden. Intercultureel management speelt een belangrijke rol wanneer het doel is langdurige relaties op te bouwen, want beide partijen moeten cultuurverschillen overbruggen om met elkaar samen te werken. Wij helpen onder andere producenten in Latijns-Amerika om importeurs en distributeurs in de Benelux te vinden.
Publicaties
- ‘One Foot on Either Shore, A Dutch-Argentine Portrait’, Graciela Prosperi, een boek over cultuurverschillen tussen Nederland en Argentinïe
- Artikelen voor Residence, AD Magazine, The Bijenkorf Magazine, Roundabout en De Haagsche Courant